ranná joga

Ranná joga je krásnou príležitosťou ako naštartovať deň.

Na rannej joge sa na úvod venujeme pranajáme/dýchaniu. Venujeme sa technike dýchania Kapalabháti, ktorá prečisťuje krv, povzbudzuje, slúži tiež ako prevencia proti chorobám a poruchám trávenia. Hodina je vedená podobne ako hathajoga, to znamená že zaraďujeme pozdrav slnka – Surya Namaskára A prechádzame bojovníkov a ich varianty, pozície v stoji a pozície na zemi. Hodina je vedená mierne dynamicky. zapájame aj spinálne cviky na zemi a samozrejme záverečné obrátené pozície (savangásana).

Pozorujeme svoj dych, pozorujeme svoje pocity. Je tu priestor pre cviky ktoré povzbudzujú činnosť čriev a mali by sa cvičiť ráno. Cviky stimulujú slinivku brušnú, posilňujú imunitný systém, harmonizujú myseľ a zkľudňujú hnev a zlosť. Tiež pôsobia proti depresívnej nálade. Takže o dôvod viac prečo cvičiť jogu ráno :“)

Aj na záver rannej jogy je relaxácia v šavasáne ktorá je súčasťou každej lekcie.

Túto lekciu vedie Eva, Miriam, Joanna, Katka, alebo Vierka

ranna joga......