joga pre zdravý chrbát

Posilnenie, uvoľnenie, precítenie =  dynamická rovnováha chrbtice. O to sa budeme počas tejto hodiny snažiť.

Okrem chrbtice sa budeme venovať aj brušným svalom ktoré majú pri správnom držaní chrbtice a teda aj tela veľký význam. Joga nám pomôže uvedomiť si hlbšie a omnoho dôležitejšie svaly, ktoré je z počiatku ťažké ovládať vôľou. Takže nás čaká práca s „brušným zámkom“.  Na lekcii budeme cvičiť pozície z hathajógy. Klasický pozdrav slnka – Surya Namaskára A cvičíme upravený. Budeme dosť času tráviť na podložke a venovať sa správnemu prevedeniu ásan /polôh/ v detailoch, ktoré možno nie sú na prvý pohľad viditeľné a správnemu dýchaniu ktoré je tiež veľmi dôležité. Bude tu priestor pre precítenie a vnímanie svojho tela. Pomôžeme svalom ktoré sú permanentne zaťažované gravitáciou a sedavým zamestnaním.

Lekcia je vhodná aj pre ľudí ktorí sú po operácií chrbtice. O svojom zdravotnom stave, je dôležité informovať lektora pred začatím hodiny. Tiež je potrebné mať súhlas vášho lekára s cvičením.

Na záver hodiny je relaxácia ktorá je súčasťou každej lekcie.

Túto lekciu vedie Eva Jurčová, Miriam a Katka.